أهلا وسهلا ومرحبا بكم

Kandungan Blog

Ahad, 8 Jun 2008

126. JIHAD SENJATA AMPUH MELAWAN MUSUH

السلام عليكم
الحَمْدُ للهِ الَّذِيْ أَرْسَلَ رَسُوْلَهُ بِالهُدَى وَدِيْنِ الحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّيْنِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ المُشْرِكُوْنَ أَشْهَدُ أَنْ لاإِلهَ إِلا اللهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ سَيِّدَنَا مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ اللّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ وَبَارِكْ عَلىَ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَأَصْحَابِهِ وَمَنْ تَبِعَهُمْ بِإِحْسَانٍ إِلَى يَوْمِ الدِّيْنِ …أَمَّا بَعْدُ
فَيَا عِبَادَ اللهِ ! اتَّقُوْا اللهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلاتمَوُْتُنَّ إِلا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُوْنَ …
Wahai hamba-hamba Allah ! Bertaqwalah sekalian kamu kepada Allah dengan sebenar-benar taqwa. Dan Janganlah kamu mati melainkan dalam keadaan Islam.
Saya menyeru diri saya sendiri dan juga sidang Jumaat sekalian agar kita sama-sama meningkatkan ketaqwaan kita kepada Allah dengan melakukan segala suruhanNya dan menjauhi segala yang ditegahNya.

Sidang Jumaat yang dihormati sekalian
Firman Allah dalam ayat 53 - 56 surah As-Syu’ara’ :
فأرسل فرعون في المدائن حــشرين إن هؤلاء لشرذمة قليلون وإنهم لنا لغائظون وإنا لجميع حــذرون
Maksudnya: Maka Firaun telah menghantar orang yang mengumpulkan tenteranya ke kota-kota. Firaun berkata : “ Sesungguhnya mereka bani Israel benar-benar golongan kecil dan sesungguhnya mereka membuat perkara yang menimbulkan kemarahan kita. Dan sesungguhnya kita benar-benar golongan yang sentiasa berjaga-jaga.

Sidang Jumaat yang berkati Allah,
Kini kita berada di awal bulan Rejab yang disifatkan sebagai bulan Allah di mana pada bulan ini telah tercatat satu peristiwa yang besar dan penting dalam kamus umat Islam iaitu berlangsungnya peristiwa Isra’ dan Mikraj. Kita telah mendengar bagaimana nabi Muhammad s.a.w telah tercium bau harum Masyitah penyisir puteri Firaun sebagai anugerah Allah terhadap jihadnya dalam mempertahankan keimanannya kepada Allah. Jihad yang dilancarkan oleh Masyitah terhadap Firaun bukan sahaja telah mengorbankan dirinya sahaja malah suami dan anak-anaknya turut menjadi mangsa kezaliman Firaun dengan terhumbannya mereka sekeluarga ke dalam periuk yang menggelegak. Jihad yang ditunjukkan oleh Masyitah terhadap Firaun yang mengaku sebagai tuhan mestilah diteruskan oleh kita pada hari ini dalam memastikan kezaliman dan penindasan yang semakin hebat dapat dihancurkan. Firaun dan sikap bongkaknya dalam melawan kehebatan Allah terus ada setiap zaman termasuk zaman ini seperti nabi menyifatkan bahawa Abu Jahal merupakan Firaun pada zamannya. Segala cara keganasan dan penindasan yang dilakukan oleh Firaun terus diwarisi oleh pemimpin dunia hari ini yang mengenepikan hari akhirat dalam melawan kekuatan jihad umat Islam yang tidak mampu dipadamkan lagi malah semakin hari semakin marak membara.

Sidang Jumaat yang dihormati,
Firaun telah membina bangunan pencakar langit untuk menembak Tuhan nabi Musa tetapi bangunan tersebut bukan sahaja tidak mampu melaksanakan perancangannya yang bodoh itu malah tidak mampu membantunya ketika mati lemas dalam keadaaan penuh kehinaan di tengah laut Merah ketika mengejar nabi Musa dan pengikutnya. Begitu juga kita melihat bagaimana Amerika Syarikat yang megah mendabik dada kerana mempunyai bangunan pencakar langit yang dijadikan senjata utama dalam melawan agama Allah. Bangunan Pusat Dagangan Dunia yang merupakan pusat dalam menguasai ekonomi dunia termasuk ekonomi negara umat Islam yang tunduk kepada sistem yahudi dan juga bangunan pertahanan Pentagon yang menjadi pusat dalam merisik, merancang serta menghalalkan pembunuhan umat Islam terutama di Iraq, Bosnia, Kashmir, Kosovo, Palestin dan lainnya selama ini telah dihancurkan dalam masa yang sekejap menggunakan kapal terbang milik mereka sendiri bukannya bom atom, nuklear atau jet pejuang sebagaimana yang mereka lakukan terhadap musuh sebelum ini. Amerika Syarikat yang merupakan pengganas dunia masa kini mengambil tindakan sebagaimana Firaun iaitu dengan mengumpul segala tenteranya dan melobi sokongan daripada sekutunya disamping menagih simpati daripada negara lain termasuk negara umat Islam untuk melakukan keganasan yang boleh menggugat keamanan dunia. Amerika yang merupakan pengganas dunia tidak pernah menyalahkan diri mereka sendiri tentang sebab bangunan mereka diserang sebaliknya terus mengugut orang lain yang belum tentu terlibat dalam peristiwa ngeri ini sebagai pesalah dan penjenayah yang merbahaya.
Tindakan menuduh secara melulu tanpa bukti terhadap umat Islam yang didakwa menjadi perancang dan pelaksana kepada letupan yang berlaku itu telah menyebabkan keselamatan umat Islam terutama di Amerika, Britain, Jerman dan lainnya tergugat sehingga ada yang terbunuh, masjid di bakar dan sebagainya.

Sidang Jumaat yang dikasihi,
Kita melihat dalam siasatan awal yang dilakukan hanya terhadap umat Islam tanpa menyeluruh terhadap orang lain dan tuduhan yang dibuat bukan dengan bukti yang kukuh tetapi sekadar memberi alasan bahawa mereka mempunyai lesen memandu kapal terbang sahaja disamping ada dikalangan mereka yang memiliki taraf warganegara di banyak negara. Jika hanya perkara itu sahaja yang menjadi bukti untuk mendakwa umat Islam yang terlibat dalam serangan nekad ini maka orang yahudi turut mempunyai bukti yang sama termasuk 5 orang pekerja yaudi yang ditangkap oleh pihak berkuasa Amerika Syarikat 4 jam selepas letupan. Malah bukti terhadap pengkhianatan yahudi lebih jelas dalam peristiwa ini seperti 4 ribu pekerja yahudi dan Israel tidak datang bekerja pada hari kejadian setelah mendapat makluman tentang serangan itu dari kerajaan Israel. Begitu juga pihak perisik Israel Mossad turut meminta agar Perdana Menteri Israel membatalkan lawatan ke Amerika dua hari sebelum letupan berlaku atas alasan akan berlakunya serangan pengganas. Jika perisik Israel Mossad boleh memberitahu kepada kerajaan mereka tentang serangan ini mengapakah mereka tidak memberitahu kerajaan Amerika yang selama ini menjaga kepentingan mereka dalam membunuh umat Islam di bumi Isra’ iaitu Palestin. Ini boleh menjadi bukti yahudi terlibat dan telah tahu tentang serangan ini tetapi malangnya umat Islam pula yang menjadi sasaran mereka. Kita sebagai umat Islam sentiasa diingatkan agar berhati-hati ketika menerima berita supaya kita tidak tersilap langkah dan cepat menuduh orang yang tidak bersalah. Kita mesti jelas bahawa semua media hari ini dikuasai oleh yahudi yang memutar belit segala berita. Jangan mudah terperangkap dengan taktik jahat yahudi dan kuffar.

Sidang Jumaat yang dihormati sekalian,
Ketika Amerika dan sekutunya bersedia untuk menyerang Afghanistan tanpa dalil yang kukuh maka para ulama’ terus bangun mengeluarkan kenyataan bahawa haram membantu Amerika dalam meneruskan keganasannya walau dengan apa bantuan sekali pun. Begitu juga ulama’ dengan tegas menyatakan wajib membantu Afghanistan jika negara itu diserang oleh kuffar. Kebangkitan ulama’ ini sebenarnya menggerunkan kuffar walau pun selama ini mereka mendabik dada bahawa mereka mempunyai senjata yang canggih. Senjata walau sebagaimana canggih pun tetapi jika penggunanya takut mati maka akan tewas dengan izin Allah di tangan pejuang Islam yang begitu menginginkan mati syahid. Inilah yang digeruni oleh kuffar apabila berhadapan dengan umat Islam. Jika Amerika mahu menyerang Afghanistan maka mereka terpaksa memecah belahkan kesatuan negara umat Islam. Bagi tujuan ini maka Amerika dengan perancangan yang licik cuba mempengaruhi pemimpin negara umat Islam untuk menyokong keganasan mereka nanti. Jika perkara ini berlaku maka sekali lagi umat Islam akan menanggung kerugian yang besar kerana berperang sesama sendiri sedangkan kuffar akan mengaut keuntungan daripada peristiwa yang cuba diletuskan ini sebagaimana yang kita alami dalam peperangan Teluk 10 tahun yang lalu.
Jika Amerika meneruskan juga perancangan jahat mereka ini tanpa mendapat sokongan daripada negara umat Islam maka peperangan yang bakal meletus nanti ialah antara kuasa Islam dengan kuasa Kuffar. Amerika tidak akan lupa bagaimana kejayaan umat Islam menghalau rejim komunis Russia malah berjaya menghancurkan kuasa komunis dunia itu bermula dari Afghanistan. Bukan suatu yang mustahil pengganas dunia Amerika dan sekutunya juga akan dihancurkan oleh pejuang Islam jika peperangan yang cuba meletus ini dilihat pertembungan antara Islam dan kuffar. Oleh itu kita menyeru pemimpin negara umat Islam dan seluruh umat Islam agar bersatu agar kita tidak lagi menjadi mangsa kerakusan kuffar yang ganas.

Sidang Jumaat yang dikasihi,
Kita turut menyokong keputusan ulama’ Afghanistan yang membuat keputusan dengan memujuk Osama bin Laden yang dikehendaki oleh kuffar agar mencari negara lain untuk berhijrah. Ulama’ tetap bertegas untuk tidak menyerahkannya kepada kuffar serta bertegas agar jika diadili pun mesti di mana-mana negara umat Islam bukannya di negara kuffar. Keputusan ini memberi tamparan yang hebat kepada kuffar agar mereka lebih adil dalam menangani isu letupan ini dengan membuat penyiasatan yang kemas bukannya berat sebelah dan menuduh secara melulu. Kita juga peringatkan kepada mereka agar mendakwa pengganas daripada pemimpin kuffar yang terlibat dengan pembunuhan terhadap umat Islam termasuk ayah presiden Amerika sendiri yang menjadi dalang utama terhadap pembunuhan dan penderaan terhadap umat Islam Iraq. Biarkan kami umat Islam menyelesaikan sendiri masalah kami jika adanya orang Islam yang bersalah. Jika kuffar boleh bersandiwara terhadap pembunuhan umat Islam mengapakah apabila mereka sendiri terkena serangan akibat kezaliman dan penindasan mereka selama ini maka mereka terus menyerang tanpa bukti. Jangan cuba bermain api dengan umat Islam yang yakin kepada adanya Allah dan hari qiamat. Umat Islam jarang kalah dan murtad kerana peperangan tetapi umat Islam banyak kalah dan murtad apabila menghadapi serangan ideologi dan sistem ciptaan kuffar seperti sekularisme dan kapitalisme.
Firman Allah dalam ayat 7 surah Muhammad :
يأيها الذين ءامنوا إن تنصروا الله ينصركم ويثبت أقدامكم
Maksudnya : Wahai orang-orang yang beriman! Jika kamu menolong agama Allah nescaya Dia kan membantumu dan mengeuhkan kedudukanmu.
بَارَكَ اللهُ لِيْ وَلَكُمْ فِي القُرْآنِ العَظِيْمِ وَنَفَعَنِي وَإِيَّاكُمْ بِمَا فِيْهِ مِنَ الآيَاتِ وَالذِّكْرِ الحَكِيْمِ وَتَقَبَّلَ مِنِّي وَمِنْكُمْ تِلاوَتَهُ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيْعُ العَلِيْمُ وَاسْتَغْفِرُ اللهَ العَظِيْمَ لِيْ وَلَكُمْ وَلِسَائِرِ الُمْسِلِمْينَ وَالمُسْلِمَاتِ وَالمُؤْمِنِيْنَ وَالمُؤْمِنَاتِ فَاسْتَغْفِرُوْهُ فَيَا فَوْزَ المُسْتَغْفِرِيْنَ وَيَا نَجَاةَ التَّائِبِيْن

Tiada ulasan: