أهلا وسهلا ومرحبا بكم

Kandungan Blog

Sabtu, 3 Mei 2008

124. BERUNDUR ATAU TERKUBUR WAHAI YAHUDI

السلام عليكم
الحَمْدُ للهِ الَّذِيْ أَرْسَلَ رَسُوْلَهُ بِالهُدَى وَدِيْنِ الحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّيْنِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ المُشْرِكُوْنَ أَشْهَدُ أَنْ لاإِلهَ إِلا اللهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ سَيِّدَنَا مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ اللّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ وَبَارِكْ عَلىَ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَأَصْحَابِهِ وَمَنْ تَبِعَهُمْ بِإِحْسَانٍ إِلَى يَوْمِ الدِّيْنِ …أَمَّا بَعْدُ
فَيَا عِبَادَ اللهِ ! اتَّقُوْا اللهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلاتمَوُْتُنَّ إِلا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُوْنَ …
Wahai hamba-hamba Allah ! Bertaqwalah sekalian kamu kepada Allah dengan sebenar-benar taqwa. Dan Janganlah kamu mati melainkan dalam keadaan Islam.
Saya menyeru diri saya sendiri dan juga sidang Jumaat sekalian agar kita sama-sama meningkatkan ketaqwaan kita kepada Allah dengan melakukan segala suruhanNya dan menjauhi segala yang ditegahNya.

Sidang Jumaat yang dihormati sekalian
فرمان الله تعالى دالم أية 82 سورة المائدة :
لتجدن أشدالناس عدوة للذين ءامنوا اليهود والذين أشركوا ولتجدن أقربهم مودة للذين ءامنوا الذين قالوا إنا نصـــرى ذلك بأن منهم قسيسين ورهبانا وأنهم لايستكبرون.
Maksudnya : Sesungguhnya kamu dapati mereka yang paling keras permusuhannya terhadap orang mukmin ialah orang yahudi dan orang musyrik. Dan sesungguhnya kamu dapati orang yang paling dekat persahabatannya dengan orang beriman ialah orang yang berkata : “ Sesungguhnya kami ini orang Kristian”. Demikian itu disebabkan ada di antara mereka itu, terdapat pendeta dan rahib, (juga) kerana mereka tidak menyombong diri.
Pertembungan antara kebenaran sistem bersumberkan wahyu Allah dengan kesesatan sistem berasaskan akal dan nafsu yang lemah terus berlangsung di mana setiap pertembungan yang berlaku samada secara peperangan saraf atau pun peperangan secara fizikal akan dapat memperlihatkan perbezaan yang jelas antara pengganas sebenar dengan umat yang tertindas. Jika sebelum ini pertembungan 2 ideologi yang mewujudkan blok komunis dan blok demokrasi yang menyaksikan satu blok telah pun ditewaskan iaitu komunis disebabkan penindasan yang menyebabkan rakyat mereka sendiri bangun memberontak ditambah dengan kekalahan Soviet Union kepada kekuatan jihad mujahidin Afghanistan. Kini peperangan yang berlaku adalah antara kuasa besar kuffar dunia yang diketuai oleh Amerika yang dikuasai oleh yahudi dengan umat Islam tanpa daulah. Umat Islam bagaikan tidak diberikan masa untuk berehat di mana mereka sentiasa diserang oleh musuh tanpa belas kasihan ditambah lagi dengan tuduhan kuffar yang membayangkan bahawa umat Islam adalah pengganas. Serangan saraf melalui media yang dikuasai oleh kuasa besar kuffar banyak mengaburi pandangan masyarakat dunia tentang siapakah pengganas yang sebenar tetapi kuffar tidak mampu memadamkan cahaya Allah yang sentiasa menerangi hati-hati umat yang dikehendakiNya di mana di Amerika Syarikat sendiri jumlah mereka yang memeluk Islam semakin bertambah terutama selepas serangan pada 11 September tahun lalu.

Sidang Jumaat yang berkati Allah,
Jika dilihat kepada keadaan yang berlaku di dunia hari ini maka kita tidak menafikan bagaimana peranan yahudi yang menjadi dalang utama kepada keganasan terutama ke atas umat Islam. Yahudi yang tidak pernah mempunyai negara sendiri sanggup melakukan pelbagai keganasan dan penindasan asalkan matlamat mereka untuk menguasai dunia terutama dalam usaha mewujudkan pusat Zionis raya di Palestin dapat dicapai. Yahudi sebenarnya tidak layak menggunakan nama Israel pada negara haram mereka kerana ia merupakan nama kedua bagi nabi Yaakub a.s dan mereka sendiri merupakan bangsa kejam yang pernah membunuh nabi-nabi dan banyak melakukan kerosakan di muka bumi semenjak dahulu lagi. Kejahatan yahudi menyebabkan bangsa ini dipinggirkan oleh dunia di mana pada zaman nabi Muhammad s.a.w di Madinah golongan yahudi telah dihalau keluar daripada bumi Madinah kerana mengkhianati perjanjian yang dibuat serta merancang membunuh nabi. Pada zaman moden ini juga yahudi pernah dihalau dan diperangi oleh bangsa lain kerana kejahatan mereka sebagaimana yang pernah dilakukan oleh Nazi Jerman terhadap yahudi. Walau pun bangsa yahudi merupakan bangsa pengecut dan penakut tetapi mereka pintar dan bijak menggunakan orang lain untuk kepentingan mereka di mana antaranya mereka berjaya membina negara haram yahudi di Palestin pada 1948 dengan pertolongan Amerika dan Britain setelah yahudi menguasai negara tersebut selepas Peperangan Dunia Kedua. Keganasan yahudi di Palestin tidak pernah kunjung padam malah semakin bertambah memandangkan semasa kemasukan yahudi ke Palestin pada awalnya telah menyaksikan banyak pembunuhan yang berlaku sehingga darah yang mengalir di atas masjid Aqsa daripada tubuh umat Islam yang disembelih beramai-ramai bagaikan air banjir. Kezaliman yahudi walau pun ketika umat Islam membuat perjanjian damai dengan mereka atau meneruskan serangan dengan senjata yang ada tetap berjalan kerana yahudi menganggap umat lain daripada yahudi adalah binatang yang boleh dilakukan apa sahaja. Oleh itu penentangan oleh rakyat Palestin termasuk serangan berani mati di mana yang terbaru berjaya menghapuskan sekurang-kurangnya 15 orang yahudi mesti disokong dan diberi bantuan sewajarnya. Serangan berani mati menyebabkan keadaan kestabilan politik dan ekonomi di negara yahudi itu terjejas teruk dan menakutkan bangsa yahudi laknatullah itu.

Sidang Jumaat yang dihormati sekalian,
Di dalam berhadapan dengan kekejaman yahudi dan sekutu kuffarnya maka umat Islam mesti kembali bersatu di bawah panji Islam dengan bersungguh menegakkan daulah Islamiah yang mengamalkan seluruh sistem Islam yang meliputi aspek ekonomi, politik, sosial dan lainnya bukan hanya terhenti setakat solat, puasa dan haji sahaja. Selagimana kita umat Islam sendiri memusuhi ajaran Islam yang menyeluruh maka selagi itulah kita akan dihina oleh Allah dengan terpaksa berlutut di kaki kuffar durjana. Hampir keseluruhan tanahar umat Islam dianugerahkan oleh Allah dengan kekayaan hasil mahsul bumi termasuk tanaman, petroleum, gas, emas dan sebagainya tetapi sayangnya seluruh kekayaan itu hanya dinikmati oleh golongan tertentu sahaja bukannya dirasai oleh semua rakyat malah yang paling penting hasil ini mesti disalurkan untuk membantu saudara seagama yang sedang ditindas di Palestin, sedang disembelih dan dibakar hidup-hidup di Gujerat India, dibom di Kashmir dan Afghanistan dan diserang tanpa belas kasihan di Selatan Filiphina.
Ingatlah bahawa pertolongan Allah akan datang apabila umat Islam kenal antara kawan dan lawan, sahabat rapat dan musuh ketat. Umat Islam terutama pemimpin mereka bukan sahaja memerangi keganasan yahudi dengan cukup sekadar bercakap sahaja tetapi mesti disertakan dengan pelaksanaannya di mana kita mesti memerangi yahudi dalam semua sudut termasuk ekonomi dengan meninggalkan sistem kapitalisme, amalan riba, penjualan barangan haram seperti arak, judi yang sememangnya menjadi senjata yahudi dalam menghancurkan umat manusia. Yahudi mampu mendabik dada untuk terus melakukan kezaliman kerana pemimpin negara umat Islam sendiri lebih rela menggunakan sistem ekonomi dan pemerintahan tajaan yahudi daripada melaksanakan sistem Islam. Negara kita sendiri sebagai contoh sepatutnya menumpukan kepada hasil mahsul yang halal bukannya berbangga dengan eksport arak dengan terbinanya 27 kilang arak seluruh negara yang berlesen kecuali Kelantan dan Terengganu. Apakah hasil minyak dan bumi negara ini tidak lagi subur untuk tanaman halal menyebabkan kita mendengar hasutan yahudi untuk melibatkan diri dalam perniagaan haram. Selagimana umat Islam sendiri terus berlutut dengan yahudi dan perniagaan haram maka selagi itulah kita akan dihina oleh Allah. Ini ditambah lagi dengan beberapa barangan makanan yang ditaja oleh yahudi terus menguasai ekonomi negara umat Islam seperti apa yang terbaru iaitu syarikat minuman Coca-cola yang akan memberi hasil keuntungan beberapa bilion US untuk membantu yahudi dalam membunuh umat Islam di Palestin.

Sidang Jumaat yang dihormati sekalian,
Tiada lagi tempat untuk mengadu buat Islam kecuali kepada Allah. Jika mengadu pada musuh maka musuh sentiasa bersedia untuk menerkam dan membaham tubuh umat Islam. Bila diadu kepada negara umat Islam maka hanya air mata kesedihan yang mampu disampaikan. Oleh itu marilah kita sama-sama berdoa agar Allah mengembalikan semula keadaan umat Islam kepada umat yang mulia dengan sama-sama kita kembali kepada seluruh ajaran Islam yang sempurna. Biarlah selepas ini kita tidak lagi menjadi mangsa kepada senjata dan bom kuffar durjana sebaliknya kita mampu bangkit untuk menentang dan memberi kata dua kepada kuffar terutama yahudi iaitu samada berundur dari bumi Palestin dan seluruh bumi milik umat Islam atau pun mereka bakal dikuburkan oleh seluruh pejuang Islam. Islamlah nescaya kita selamat dunia dan akhirat.
Firman Allah dalam ayat 116 surah Huud :
فلولا كان من القرون من قبلكم أولوا بقية ينهون عن الفساد فى الأرض إلا قليلا ممن أنجينا منهم واتبع الذين ظلموا ما أترفوا فيه وكانوا مجرمين
Maksudnya : Maka mengapakah tiada daripada umat sebelum kamu golongan yang memberi keutamaan dalam menegah daripada berlakunya kerosakan di muka bumi kecuali sebahagian di antara golongan yang telah Kami selamatkan di antara mereka. Orang-orang yang zalim hanya mementingkan kenikmatan mewah yang ada pada mereka dan mereka adalah golongan berdosa
بَارَكَ اللهُ لِيْ وَلَكُمْ فِي القُرْآنِ العَظِيْمِ وَنَفَعَنِي وَإِيَّاكُمْ بِمَا فِيْهِ مِنَ الآيَاتِ وَالذِّكْرِ الحَكِيْمِ وَتَقَبَّلَ مِنِّي وَمِنْكُمْ تِلاوَتَهُ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيْعُ العَلِيْمُ وَاسْتَغْفِرُ اللهَ العَظِيْمَ لِيْ وَلَكُمْ وَلِسَائِرِ الُمْسِلِمْينَ وَالمُسْلِمَاتِ وَالمُؤْمِنِيْنَ وَالمُؤْمِنَاتِ فَاسْتَغْفِرُوْهُ فَيَا فَوْزَ المُسْتَغْفِرِيْنَ وَيَا نَجَاةَ التَّائِبِيْن

Tiada ulasan: